СТОП БУЛІНГ: вчителька вирішила пояснити дітям, чому не можна ображати інших

СТОП БУЛІНГ: вчителька вирішила пояснити дітям, чому не можна ображати інших
СТОП БУЛІНГ: вчителька вирішила пояснити дітям, чому не можна ображати інших

Ось що вона розповіла:
“Одного разу перед початком уроків я купила в магазині 2 яблука. Вони були майже однакові за кольором і розміром.
На початку класної години я запитала в дітей: “Чим відрізняються ці яблука?” Вони лише знизали плечима, адже суттєвої відмінності між ними не було.
Тоді я взяла одне яблуко і, звертаючись до нього, сказала: “Ти таке погане, огидне яблуко!” — і кинула його на підлогу. Учні подивилися на мене як на божевільну.
Я підняла яблуко і запропонувала одному з учнів: “Знайди в цьому яблуці щось погане, скажи про це і теж кинь
його на підлогу”. Учень слухняно виконав прохання. Я запропонувала зробити те саме іншим дітям.
Учні легко знаходили в яблуці якісь недоліки: “Мені не подобається твій хвостик! У тебе противна шкірка!” — казали вони і щоразу кидали яблуко на підлогу.
Коли фрукт повернувся до мене, я ще раз запитала, чи бачать діти якусь відмінність між цим яблуком і тим, що
ввесь цей час лежало на столі. Вони знову не знали, що відповісти, адже попри те, що ми добряче “познущалися” над яблуком, значних зовнішніх ушкоджень у нього не було.
Тоді я розрізала обидва яблука. Те, що лежало на столі, всередині було білим, а друге — коричневим, вкритим “синцями” від ударів об підлогу.
Я сказала: “Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!” У класі запала мертва тиша. Я продовжила: “Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо чи обзиваємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!”»

Запитання для обговорення:

• Як почуваються ті, кого обзивають і цькують однолітки? (Ображеними, пригніченими, вони можуть вважати себе винними, часто плачуть.)
• Як це позначається на їхньому навчанні? (Не хочуть ходити до школи, втрачають інтерес до навчання, пропускають заняття.)
• Що вони думають про тих, хто їх ображає? (Вважають їх жорстокими і безсердечними.)
• Чому деякі люди ображають інших? (Хочуть ствердитися за рахунок іншого; можливо, їх самих раніше ображали, і вони думають, що це нормально, вони роблять це за компанію з друзями.)

Підсумуйте: «Булінгу може зазнати будь-яка дитина у школі, але жодна не заслуговує на таке ставлення».

Джерело